Putem performa fără informaţie?

Scriam într-un post mai vechi despre o anumită “etichetă” pe care o ataşam tinerilor absolvenţi care doreau să lucreze în marketing şi care nu îşi găseau timp să citească. Toţi marketerii buni pe care îi cunosc au o obsesie legată de informaţie şi un regret că nu pot capta suficientă.

De la bloguri, cărţi, podcasturi, webinarii, video, discuţii la bere cu profesionişti din breaslă avem acces la un volum impresionant de informaţie de calitate, în multe cazuri oferită gratuit, în schimbul atenţiei. 

O amică îmi atrăgea atenţia asupra pregătirii slabe a tinerilor absolvenţi care trec printr-un sistem de învăţământ care le crează “handicapuri” şi le îngustează viziunea asupra unui domeniu atât de complex. Îi dădeam dreptate numai pe jumătate pentru că a accesa surse de informaţie secundare, a cerceta, a căuta răspunsuri în mai multe părţi, a gândi cu propriu cap mi se par atribute de bun simţ pentru orice student. 

Putem performa fără informaţie?

Este aproape imposibil, mai ales  într-un domeniu ca al marketingului. Nu poţi lua decizii doar pe feeling, ignorând informaţia care este deja disponibilă, nu poţi neglija informaţia din piaţă şi mai ales cea care vine de la proprii clienţi.

Informaţia este încă privită de sus în România şi neglijată, iar lucrul ăsta se vede cu ochiul liber în multe cazuri. 

5 motive să consumi mai multă informaţie:

- dacă acorzi mai mult timp procesului de învăţare, vei face mai mult cu mai puţin, într-un timp mai scurt. pe termen mediu lung, eficienţa ta ca profesionist va creşte mult

- vei ajunge mai greu în faţa eşecului, dacă ştii ce să asculţi

- vei avea idei mai bune, vei fi mai creativ

- vei gândi mai matur şi dintr-o perspectivă mai largă

- vei evolua în permanenţă mai rapid şi vei ajunge mai repede oriunde îţi doreşti

5 surse de informaţie de calitate:

- profesioniştii din domeniu sunt cea mai bună sursă de informaţii de calitate, condesate

- profanii, oamenii care nu au legătură cu domeniul îţi vor oferi perspective fabuloase asupra lucrurilor dacă ştii ce să asculţi

- cărţi, uneori sunt zeci de ani de experienţă condensaţi în câteva sute de pagini

- Internet: bloguri, podcasturi, publicaţii, webinarii, forumuri, etc.

- consumatorii tăi: cât de des culegi informaţii de la consumatorii tăi? Au probabil unele dintre cele mai preţioase idei şi opinii care te-ar putea interesa. Cât de des ieşi “în stradă”, după informaţie proaspătă?

Nu o să mai vorbesc şi despre problema “sharing-ului” de informaţie care este absolut critică în România şi nu cred că vom trece peste ea prea curând, deşi sunt optimist şi lupt în direcţia asta.

Pe final, vreau să vă împărtăşesc un mic truc de la domnul Roşca, referitor la lipsa timpului pentru citit. Dacă consideri procesul de informare critic pentru evoluţia ta, de ce nu îl treci zinic în agenda, cu o ora stabilită, în care nu ai voie să faci altceva?

Primul articol din seria de “20 de idei pentru marketeri în 2009“.

Facebook comments

3 Comments

Leave a Comment
  1. Foarte bun trucul lui Andrei Rosca.

    Eu cred ca mai presus de informatie este abilitatea de a lua acea informatie si de a o converti in ceva realmente util.

  2. Exista o problema majora in consumul de informatie in ziua de azi : Exista o cantitate mult prea mare de informatie din foarte multe surse, in multe dintre cazuri informatie prezentand contradictii. Moment in care, apare confuzia. Cine’s profesionistii? Cum ii recunosti? Cum recunosti informatia de calitate? Cum recunosti ceea ce-i adevarat versus ceea ce-i fals? Care-s sursele de incredere? Cine are o solutie viabila la problema asta sa-mi dea si mie de stire ca m-am plictisit grav de citit nimicuri.(fara nicio aluzie la articolul curent care este satisfactor)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>