Ciclul brandingului personal

La un moment dat trebuie să mori. Trebuie să ai puterea să te reinventezi. Să îţi schimbi paradigma, ideile şi obişnuinţele care te-au consacrat ca brand la un moment dat. Am urmărit o perioadă titani ca Tom Peters, Kotler, Jack Welch, Richard Branson încercând să înţeleg modul prin care reuşesc să se menţină în lumina reflectoarelor.

Care este diferenţa între brandurile personale care rămân la fel de puternice sau cresc odată cu anii şi cele care sunt pe val şi apoi încep să scadă? Principalul secret? Foarte multă muncă pentru a se dedica, reinventa, adapta, aduce idei noi în permanenţă.

Cum se vede asta în România

Am observat mulţi oameni care au construit un brand personal, plecând de la o paradigmă, de la un moment al pieţei, de la o nevoie din jur. Şi-au găsit nişa, diferenţierea, locul în mintea oamenilor, au dat tot ce au mai bun. Şi apoi au dat în continuare acelaşi lucru. Din nou şi din nou şi din nou, până substanţa s-a atenuat, consistenţa a scăzut şi mesajul a pierdut mult din valoare. După care au ieşit din scenă.

Auditoriul, media, Internetul, i-a mestecat, i-a consumat şi apoi când nu au mai găsit nici o aromă nouă au mers mai departe. Cred că ştiţi şi voi exemple numeroase în politică, în media, în business, în arte, în muzică, etc. care au dat multe, au fost pe val, au început să scădă şi apoi au murit.

Provocarea

A unui brand personal rămâne capacitatea de a se reinventa, de a muri dureros pentru a renaşte spectaculos. Iar asta e un lucru mult mai greu decât pare, la care toţi românii avem probleme: disciplina, consecvenţa, rigurozitatea.

Să fie uşor? Probabil că nu, iar de aici vine şi aprecierea pentru un Tom Peters care la 67 de ani ţine 2 speechuri, dă 3 interviuri şi scrie un articol între 2 zboruri de avion de peste 10 ani. Am citit într-un interviu cu Alex Găvan o idee extraordinară: “Alpinismul de mare altitudine implică multă suferinţă”. Se aplică în majoritatea domeniilor în care ţinteşti performanţa şi ascensiunea continuă.

Uneori este despre muncă seacă, suferinţă, consecvenţă, efort fizic, psihic şi energetic.

Întrebarea e dacă eşti pregătit…

Facebook comments

9 Comments

Leave a Comment
  1. cu adevarat nu este usor sa pastrezi un brand personal insa si faptul a vedea importanta brandului tau crescand aduce o satisfactie imbucuratoare

  2. Vacanta Mare, Mircea Radu, Andreea Marin si Teo :) Ca sa dau cateva exemple din punctul meu de vedere. Ma gandeam ca Teo daca murea dureros mai cu demnitate si fara vaicareli in presa avea sansa sa revina pe sticla in alta lumina dar timpul nu este pierdut pentru vedetele media. Daca au pe cine trebuie in spate; sa le reconstruisaca imaginea potrivita……….. totul este posibil

  3. @anunturi: orice este posibil, însă uneori un brand personal e susţinut şi împins în faţă de un brand de companie, iar când acest lucru se întrerupe… devine mult mai greu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>