Interviu-Ciprian-Gavriliu

Interviu despre User Experience, Product Design şi Business

Corina de la CTRL-D m-a provocat la un interviu despre activitatea mea din ultima vreme. Mai jos prima parte din interviu. 

Ciprian Gavriliu este UX Consultant și Managing Director la Triple Magic și are o experiență de peste 12 ani în web design. Despre evoluția sa profesională, demersurile antreprenoriale, dar și despre câteva noțiuni legate de UX, aflăm în interviul de astăzi.

Ctrl-D: Mai întâi de toate, spune-ne câte ceva despre parcursul tău profesional, pentru că experiența ta este îndelungată și acoperă destul de multe domenii.

Ciprian: Când eram mic îmi plăcea să desenez. Nu am avut însă răbdare să trec de stadiul tancurilor desenate pe caietele de română. Am primit primul computer la 16 ani (în 2000) şi am descoperit repede Corel, Flash şi mult mai târziu Photoshop.

Am lucrat primul website pe home.ro, un proiect alternativ pentru liceul în care am învăţat. Un an mai târziu, am lucrat pentru primul client care m-a plătit. L-am atras printr-un anunţ în ziar şi am avut mai multe întâlniri de business în camera de cămin, alături de colegi. Partea interesantă este că acel proiect i-a generat extraordinar de mult new business clientului, care vindea motostivuitoare. Aşa a început cariera mea în design.

Au urmat câteva joburi şi vreo 2 ani de freelancing pentru clienţi străini. În punctul ăsta am decis să urmez facultatea de design în Iaşi, o experienţă boemă şi veselă per total. În vara în care mi-am dat licenţa, am pornit şi primul business – o agenţie web. Au urmat mai mulţi ani în care, pe lângă design, am avut în permanenţă o zonă de timp şi energie pentru a experimenta.

Am trecut prin voluntariat, PR, marketing, management, radio, training, psihologie, organizare evenimente, vânzări, blogging şi foarte multe experienţe de viaţă. Ultimele pasiuni, insuficient dezvoltate, sunt scenaristica şi regia de film. În permanenţă am dat o bătălie între zona creativă şi business. Pentru că nu am ajuns la niciun răspuns, anul ăsta am decis să le hrănesc pe amândouă.

Designul a fost însă singura pasiune care a rezistat constant în toţi anii ăştia, aproape de sufletul meu.

 

Ctrl-D: Pe LinkedIn te descrii ca fiind „business focused designer”. Ce înseamnă asta, mai concret?

Ciprian: Să trecem la lucrurile serioase :) . În zona de business contează foarte mult rezultatele. Am întâlnit destul de puţini designeri sau creativi care înţeleg sau fac eforturi să înţeleagă zona afacerilor. Asta se întâmplă inclusiv în pieţele mult mai mature, cum ar fi SUA sau UK. La ei se rezolvă provocarea asta prin echipe multidisciplinare, în care oamenii de business, marketing sau strategie lucrează alături de designeri.

Interviul complet pe CTRL-D.

Mulţumesc Corina!

Facebook comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>