3180564459_4c613666bd

Directa de stânga în business

Când am intrat prima data într-o sală de box, am exersat pentru o oră şi am început să simt un sentiment de putere. Mă uitam la cei mai buni de acolo, vedeam unde greşesc şi aş fi vrut să urc cu ei în ring, să îmi măsor forţele cu ei. Când antrenorul mi-a spus că urmează 6 luni de sac, box cu umbra şi apoi de abia poţi urca în ring cu un coleg de rangul tău am fost foarte dezămăgit. Am avut însă ocazia ce se întâmplă între o luptă la care iau parte un amator şi un profesionist.

Am observat de mult prea multe ori acelaşi lucru şi în business. Fie că e vorba de marketing, oameni, procese, clienţi, sentimentul de adrenalină pe care îl ai ca începător te poate orbi. De multe ori(+90%) oamenii nu cred în soluţiile de bază şi caută acele lucruri magice care să producă rezultate uimitoare. Un campion mondial vine dupa 20 de ani la antrenament şi exersează ore în şir directa de stânga, lovitura cea mai simplă. Din nou şi din nou şi din nou, pentru zeci de ani. Revenind la business, se sare mult prea des peste lucrurile de bază, peste lucrurile solide, peste lucrurile primare, care par prea “de bun simţ”. Binenţeles, rezultatele se lasă aşteptate.

Am confruntat acest lucru şi Joia trecută, la Iaşi cu ocazia Link Your Business. Speakerii au vorbit despre lucruri de bază, de temelie, despre online şi afaceri, lucruri pe care nu le vezi implementate de majoritatea jucătorilor de top din mediul de afaceri românesc. În acelaşi timp , unii dintre participanţi au considerat informaţiile de bază, super cunoscute, etc. Dacă efectuam o analiză, probabil că sub 10% aplicau acele lucruri de bază, care aduc rezultate.

În fervoarea adrenalinei este uşor să te urci în ring cu un campion. Însă vei fi spulberat şi încrederea dărâmata. Deşi este enervant, va trebui să exersezi zi de zi directa de stânga pentru a ajunge în 2 ani la nivelul următor. Altfel vei avea rezultate rapide pe scurt timp, dar vei pierde din vedere lucrurile esenţiale şi vei evolua în 5 ani cât în 2.

Nu există scurtături, nu există formule magice. Începe cu directa de stânga, cu lucrurile de bază, implementează, analizează, stăpâneşte procedeul şi deabia apoi treci la nivelul următor.

fotografie de ElMarto’s

Facebook comments

13 Comments

Leave a Comment
  1. In primul rand, felicitari pentru calitatile de scriere, pentru corectitudine, si pentru ca ai folosit si diacritice.

    Ai dreptate in mare parte, si imi place legatura care ai facut-o intre marketing si lupte. Am sa incerc sa fac si eu o corelatie cu experienta personala.

    Am luat cu ceva timp in urma lectii de taikuando (nu stiu daca am scris corect), si totul incepea cu un exercitii simple de incalzire. Mai erau doua saptamani pana la primul concurs la care urma sa particip. Cu entuziasm asteptam momentul de “simulare” a luptei, cand la saritura peste scandura, am sarit fix intr-un cui ce se afla in scandura, am mers de urgenta la spital pentru a mi se face vaccinuri, si pentru a fi examinata, si asa am fost nevoita sa ma las de acest sport. De multe ori primii pasi trebuie analizati cu atentie, de multe ori problemele se afla chiar la baza, si intodeauna trebuie sa verificam ca analiza de la inceput nu contin maligne. Daca scandura nu ar fi avut cuiu as fi putut trece la urmatorul nivel. Marea greseala care exista in business este ca “vrem sa facem ceva nou”, sa aducem inovatie, sa inventam sau sa reinventam ceva, si de multe ori se presupune ca noul implica decuparea traditionalui, sarirea peste etape, nebunie si atat. Chiar daca in multe cazuri, anumite etape par nonsens, plictisitoare, si deja stiute acestea in totdeauna ne vor lasa sa intelegem mai bine proiectul, sa constietizam alocarea resurselor. In marketing cred ca exista totusi o formula magica, sa iti lasi inspiratia pe on, sa asculti la anumite semnale, indiferent de moment, sa stii ca in urmatorul moment din senin s-ar putea sa iti vina …ideea…De asemenea, consider ca exista persoane care pot sa exerse lovitura ani la rand, dar sa o exerseze pentru un boxeur de categoria a, cand il intalneste pe cel din categoria inferioara sa nu stie ce sa aplice

  2. Faina comparatia. Mi-ar fi placut sa citesc si despre lucrurile de baza / fundatia intr-o organizatie, din punctul tau de vedere. :)

  3. Mulțumesc @Cris. Cred că depinde mult de tipul de organizație, modul de organizare și etapa în care se află ca dezvoltare.

    În cazul cel mai aproape de adevăr contează credințele și principiile comune, care unesc echipa în atingerea unei viziuni împărtășite. Peste care vin procedurile, organizarea, modul de integrare a noilor colegi prin training, etc.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>