Customer service is a state of mind

photo by r-z

Trataţi-vă clienţii regeşte! Faceţi parteneriate! Fake it till you make! Toată lumea dă sfaturi, toată lumea te învaţă cum să ai succes într-un domeniu sau altul.

Uităm prea des un lucru esenţial: nu poţi fi ceea ce nu eşti sau nu îţi doreşti să ajungi. Nu poţi face un lucru excelent dintr-o sforţare, o dorinţă de moment sau pentru un alt obiectiv. Nu poţi să minţi, să fii ceva ce nu eşti de fapt. Nu poţi fi în customer service dacă nu îţi plac oamenii, dacă nu îţi doreşti să îi ajuţi sau să îi inspiri. Ceea ce eşti de fapt va ieşi la iveală, oamenii nu sunt atât de creduli pe cât ai crede.

Am participat anul trecut la o conferinţă despre customer service. Din prima am avut un sentiment ciudat: foarte mulţi din cei veniţi acolo se gândeau la obiectivele lor, la cum pot să urce mai sus, la cum pot să atingă mai repede un obiectiv, la cum pot până la urmă să mintă mai frumos.

Hai să ne oprim. Hai să aruncăm cărţile idioate care te învaţă cum să fii orice. Nu poţi fi! Nu o să reuşeşti pentru că nu vine din interiorul tău sau nu îţi doreşti acel lucru. Fii onest în schimb. Pune accentul pe punctele tari şi cultivă-le.

Mi-am dat seama de curând în Grecia: customer service is a state of mind. Oamenii erau relaxaţi, erau ei, erau binevoitori, te tratau excelent, pentru că asta erau de fapt. Aşa se simţeau, asta era atitudinea lor, aşa îşi alegeau să trăiască.

Customer service nu se învaţă din manuale, din seminarii sau traininguri, de pe net. Îţi place să ajuţi, să comunici, să rezolvi, să socializezi, sau nu.

Aş vrea să văd mai mulţi curajoşi care au tăria de a spune cine sunt cu adevărat şi mai mulţi manageri care pun oamenii care trebuie în locul care trebuie.

Stop fake it, you won’t make it.

Facebook comments

2 Comments

Leave a Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>