Cum trăiesc experiențele tinerii de azi: fenomenul petrecerilor colaborative

De fiecare dată când am ocazia să vorbesc cu studenți sau liceeni accept cu bucurie. De fiecare dată e un schimb intens, în care ambele părți oferă ceva exclusiv. De fiecare dată sunt surprins să văd viteza cu care se schimbă obișnuințele, rutinele de zi cu zi și modul de abordare față de acum 1 an sau mai mult.

Unul dintre fenomenele pe care le-am observat de curând sunt petrecerile colaborative. E un termen la care m-am gândit acum, pentru că nu am găsit ceva similar care să îl descrie. Dacă te duci într-un club sau la o petrecere unde sunt tineri de 18 – 20 de ani o să vezi că mulți dintre ei și-au adăugat câteva activități în plus față de cele clasice. Pe lângă dans, discuții, flirturi, cocktailuri, beri, etc. și-au făcut loc updateurile.

Updateurile în rețelele sociale. Ai spune că nu e nimic deosebit. Însă atunci apare un fenomen interesant: un grup mai mare de prieteni și cunoștințe intră în topic. Adaugă la el propriile gânduri, emoții, energii și impresii, de acasă, de la 100 sau de la 1000 de km depărtare. Experiența transcende locația și se distribuie într-o rețea mai vastă, interconectată în puncte multiple.

Ce se va întâmpla în viitor? Vom vedea din ce în ce mai des fenomenul ăsta, care ia forme din ce în ce mai bine conturate, pe măsura ce tehnologia o permite. Mă gândesc la live video, transmisii 3D de pe telefonul mobil, etc.

Revenind la ziua de azi, o întrebare ar fi cum se va reflecta asta asupra brandurilor și companiilor? În multe moduri, iar primul care îmi vine în minte este experiența de achiziție. Sunt nehotărât asupra unui produs sau serviciu și mă folosesc de rețeaua virtuală pentru a face o alegere. Sau postez o fotografie în care cer feedback.

Sau trăiesc live o experiență specială oferită de un brand alături de o gașcă conectată live, în acel moment. Cât e de probabil ca prietenii care participă să își dorească o experiență similară? Sau să fi dezvoltat deja o conexiune cu brandul respectiv?

Lucrurile se schimbă rapid, mai rapid decât citim în cărți sau pe Internet. Însă adaptarea e un proces lin, dacă ținem ochii deschiși și ascultăm la intervale mici.

sursă foto

Facebook comments

5 Comments

Leave a Comment
  1. Cred ca nu este bine ca se intampla acest lucru, nu cred ca vrei mereu ca ceilalti sa stie unde esti si cum te distrezi. Eu cred ca este periculos si nu o sa mai avem viata privata.

  2. oricum..distractia in club deja nu mai e viata privata. E interesant sa se intalneasca oameni care nu se cunosc prin retele de socializare

  3. Lucrurile se schimba, merg intr-o directie pe care nu o cunoastem sau care nu ni s-a facut cunoscuta inca. Ma abtin de la a spune de catre cine, aici ramane loc de interpretare. Avand in fata perspectiva sumbra a unui viitor negru, cred ca tocmai viteza cu care circula informatiile ar trebui domolita. Prea mult, prea repede si in prea putin timp. Treaba asta o sa ne duca la Apocalipsa.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>