8968192389_b2730510a1_b

Cum generezi valoare prin conţinut: metode practice

VALOÁREvalori, s.f. I. 1. Însușire a unor lucruri, fapte, idei, fenomene de a corespunde necesităților sociale și idealurilor generate de acestea; suma calităților care dau preț unui obiect, unei ființe, unui fenomen etc.; importanță, însemnătate, preț, merit. ♢ Loc. adj. De valoarea) (despre lucruri) pretios, scump, de preț; valoros; din DEX

Am încercat timp de câteva luni să găsesc o listă a metodelor prin care poţi crea valoare prin conţinut. Ce reprezintă valoarea, ce utilitate aduce fiecare tip de informaţie şi cum pot fi clasificate metodele prin care se crează valoarea? Câteva întrebări care nu au răspunsuri la îndemână şi presupun ceva efort pentru a le digera. Care e motivaţia? Poate fi un punct de plecare foarte bun pentru o analiza rapidă a unor producători de conţinut(bloggeri, publisheri, etc. ). Sau pentru a crea rapid o nouă politică editorială. Până acum nu am găsit ceva clar, reprezentativ, aşa că am început să lucrez la o listă proprie.

Prima regulă legată de conţinutul online pe care am învăţat-o, dureroasă de altfel, sună cam aşa: valoarea e ceea ce percep consumatorii/vizitatorii tăi ca fiind valoare. Ştiu, e o regulă veche, repetată în nenumărate cărţi şi articole, dar până nu am experimentat-o de câteva ori pe eforturile noastre nu am reuşit să o însuşim pe deplin. Legat de conţinut, am avut articole pe care le apreciam foarte mult şi aveau parte de rezultate slabe şi articole “subţirele” care aduceau vizitatori, recomandări şi creau valuri. Şi acum să începem.

Cum generezi valoare prin informaţie:

1. Accesibilitate

Prima metodă e probabil cea mai simplă dintre toate şi e legată de posibilitatea unui utilizator de a avea acces la o anumită informaţie. Cum poţi crea valoare prin accesibilitate: oferă un articol tradus din engleză în limba română pentru vizitatori care nu cunosc limba engleză; publică pe web o informaţii din surse offline; promovează un conţinut mai vechi la care vizitatorii nu au acces facil ( de ex. l-ar putea descoperi doar în Google, indexat în pagina 50).

2. Organizarea/distilarea informaţiei

Altă metodă de generare a valorii este organizarea/distilarea informaţiei, în condiţiile în care îţi aduci şi un aport pe partea de creaţie/filtrare manuală.  Cum poţi crea valoare prin organizare/distilare: crează listele de resurse, încă funcţionează foarte bine; filtrează manual toate informaţiile relevante pe un anumit subiect; realizează rapoarte de sinteză.

3. Componenta estetică
Orice tip de conţinut care are o valoare estetică, sau este prezentat într-o manieră estetică poate aduce valoare pentru vizitatori. Cum poţi crea valoare prin estetic:
prin crearea/publicarea de fotografie, design, artă, grafică care îţi exprimă sau întăresc mesajul pe care vrei să îl transmiţi.

4. Umor/entertainment/emoţii

Majoritatea materialelor care ajung virale pe Internet au la bază una din componentele: umor/entertainment. Totuşi, foarte important în momentul în care creezi valoare prin mijloacele astea e să nu uiţi nici un moment de profilul audienţei şi de legătura strictă cu ceea ce promovezi. Cu alte cuvinte degeaba am 100.000 de vizitatori, dacă ei vin doar pentru partea de fun/entertainment, fără nici o legătură cu obiectivele mele finale. Un brand mare care reuşeste să adune cu succes piesele din puzzle e HeinekenCum poţi crea valoare prin umor/enterainment/emoţii:realizează clipuri virale, jocuri, povestiri, bancuri; scrie într-un stil personal, care generează/apelează emoţii.

5. Creativitate/perspective noi/Analiză

Al 5-lea mod prin care poţi crea valoare pentru vizitatori este să priveşti lucrurile din unghiuri noi sau să analizezi/interpretezi informaţia. Cum poţi crea valoare prin creativitate/analiză: interpretezi o anumită informaţie disponibilă pentru a determina implicaţiile (impactul unei noi legi); oferi abordări noi pentru un anumit proces/acţiune; oferi soluţii concrete pentru o problemă, plecând de la date.

6. Experienţa personală

După anii ‘90 au existat consultanţi/speakeri/”vedete” care au înghiţit bucăţi uriaşe de informaţie din vest, fără a o digera sau a-i testa aplicabilitatea. Urmările se vedeau în lipsa rezultatelor: puse în contexte diferite anumite informaţii sau reţete îşi pierd sau diminuează valoarea/utilitatea. Experienţa personală e una dintre cele mai puternice şi apreciate metode de a crea valoare pentru vizitatori. Cum poţi crea valoare prin experienţa personală: publică studii de caz provenite din experienţă; oferă metode de a obţine rezultate adaptate la industrie/sezon/zonă geografică/audienţă; adu soluţii testate pentru anumite probleme specifice.

7. Studii/cercetare

Poţi folosi studiile sau cercetarea pentru a genera informaţie nouă pentru audienţa ta. Valoarea percepută este mare şi mai vine la pachet cu câteva avantaje: te poate poziţiona ca expert, îţi oferă o rampă foarte bună pentru apariţiile în media, informaţia devine de referinţă pe termen lung. Cum poţi crea valoare prin studii/cercetare: crează un studiu pe un eşantion reprezentativ pe un subiect de interes; dedică o perioadă mai lungă de timp cercetării unei probleme care nu are soluţie.

8. Inovaţie

Inovaţia se referă de regulă la schimbări asupra modului în care funcţionează un anumit lucru (proces/business/metodă/acţiune/etc.). Schimbările sunt de regulă importante/revoluţionare/dramatice (Wikipedia). Inovaţia poate fi un proces complex, poate consuma multe resurse şi poate avea nevoie de timp pentru a fi adoptată de piaţă. Totuşi, poţi genera inovaţie la diferite (apariţia maşinii vs un nou model inovativ de ştergător de parbriz), cu bariere de intrare semnificativ distincte. Cum poţi crea valoare prin inovaţia:inovând şi apoi producând conţinut despre asta.


Se justifică investiţia în conţinutul unic?

Plecând de la clasificarea de mai sus, conţinutul poate fi preluat/editat/etc. (binenteţeles cu acord) doar în cazul primelor 2 metode. Metodele 3 – 7 presupun investiţia în conţinut unic. Valoarea adusă de un material care transmite aceleaşi informaţii ca alte 5 bloguri de limbă engleză este limitată, dată doar de accesibilitate.

Revenind la întrebarea din subtitlu, succesul pe care îl poţi avea doar utilizând primele 2 metode este vizibil limitat. În plus, vei fi perceput ca un bun traducător/organizator şi nu ca expert/original/diferenţiat/etc.


Ce metode de generare a valorii îţi aduc cele mai bune rezultate
?

Plecând de la lista de mai sus, utilitatea primară generată de fiecare ar fi:

  1.  Mă informez
  2. Câştig o privire de ansamblu în timp scurt
  3. Transmit impulsuri pozitive/puternice/de impact asupra creierului
  4. Mă simt bine/mă relaxex/râd
  5. Realizez perspective noi, metode mai bune de a face lucrurile
  6. Primesc soluţii, răspunsuri, insight-uri
  7. Aflu informaţii noi, importante pentru mine
  8. Cresc foarte mult randamentul anumitor acţiuni/procese/etc.

Pentru a găsi cea mai bună soluţie, poţi să începi cu răspunsul la câteva întrebări: “ce anume reprezenţi”?Cum vrei să te poziţionezi, care e diferenţierea, care sunt valorile de bază pe care ţi le-ai asumat şi le transmiţi? Ce obiective urmăreşti să atingi? Care e audienţa  pe care o urmăreşti?Ai un blog, o companie, un cont de Twitter sau vrei să lansezi un brand?

Dacă răspunzi sincer la întrebările de mai sus şi le corelezi cu 8 metode şi 8 tipuri de rezultate o să ai o bază solidă de plecare pentru politica editorială. O să ajungi mai repede unde îţi propui să ajungi şi o să obţii rezultate mai bune.

P.S.: pe o scară de la 1 la 10 pe unde s-ar clasa valoarea pe care o oferi utilizatorilor în momentul de faţă?

fotografie de epsos

Facebook comments

30 Comments

Leave a Comment
  1. Cred ca e cel mai complet articol despre content. Multumim pentru sfaturi, se vede ca sunt date cu rabdare.

    Eu cred ca pasiunea este totul, timpul nu-mi permite sa ofer nimic utilizatorilor in momentul de fata, de asta am si renuntat la blog. Dar daca as avea timp, cred ca valoarea ar fi undeva la 6.

  2. primele 2 mi se pare foarte interesante, mai ales pt ca am de gand sa le implementez si eu la mine pe site

    a 3-a e mai greu, pt ca nu prea ma pricep la chestii artistice. pun doar o poza la inceputul articolului si atat

    asta cu stilul personal nu stiu daca ar fi ok in situatia mea. cel putin momentan

    in rest, foarte bune stafurile. Dupa cum zice poster, e unul dintre cele mai bune articole despre sfaturi pentru continut. Nu stiu daca este cel mai complet, insa cu siguranta este cel mai concret si practic, cu sfaturi si exemple din cate am citit. multi vin cu clasicul sfat “ofera continut de calitate” si cam atat.. multumim pentru sfaturi

  3. chiar… stateam si ma gandeam.. de unde atata imformatie..+ de asta.. de unde atata timp..:).. extraordinar ceea ce faceti…ms

  4. E tare articolul, felicitari pentru munca depusa.Chestile astea aici is gratis alti vroiau sa mi le spuna pe $$ :) .

  5. E adevarat in mare parte ce spui tu in articol dar gandeste-te ca daca vrei sa iti citeasca cineva continutul de calitate trebuie sa faci si ceva optimizare out page.
    Eu pe o scara de la 1 la 10 imi dau 6

  6. Frumos articol, se vede ca te-ai straduit si apreciez acest lucru. Continutul de asemenea este interesant si pot spune ca ajuta.

  7. Interesante punctele enumerate mai sus. Cred că fiecare punct are în vedere un anume target, pentru că dacă în general vrei să dai valoare conţinutului tău, trebuie să pleci din start către un target, sau de ce nu poţi să acoperii cât mai multe arii, acest lucru dând o valoare şi mai ridicată.
    Personal cred că le-am folosit pe toate…

  8. Continutul unic si de calitate este cel mai important din orice punct de vedere! Pana si adsense plateste mai bine atunci cand structura si calitatea continutului sunt bine realizate. Cu toate acestea continutul de calitate nu inseamna succes garantat! Accesibilitatea trebuie sa fie si ea prezenta pentru a reusi sa gasim cat mai usor continutul de calitate despre care am vorbit mai sus!
    Postul este de nota 10!
    Felicitari!

  9. @Algoritmi: conținutul nu este singurul element din mix, dar este unul obligatoriu
    @Jorjette: da, totul pornește de la audiența prima dată
    @radu: la fel ca mai toate lucrurile
    @JB: mulțumesc

  10. este foarte util tot ce ai enumerat..combinat cu o promovare tehnica ma refer la link uri si directoare, etc…cred ca ajuta f mult un site

  11. este foarte util tot ce ai enumerat..combinat cu o promovare tehnica ma refer la link uri si directoare, etc…cred ca ajuta f mult un site.

  12. utile informatiile din postul tau,cel putin pt mine…mai asteptam posturi cu astfel de subiecte …multa bafta

  13. Ai dreptate, Ciprian, sunt tehnici bune de atragere a vizitatorilor in mod natural. Tehnica scrierii de continut este destul de complexa, chiar daca initial pare simplista. Cred ca se poate discurta pana la infinit despre aceasta “meserie”, ca si despre seo, programare si altele.

  14. Mi-a placut cand ai zis de valoarea estetica, cum ar trebui sa punem poze si sa facem articolul cat mai placut pentru ochi si de asemena partea cu umorul :D . Eu inainte scriam articole serioase, dar mi-am dat seama ca oamenilor nu le place intotdeauna chestia asta, uneori mai vor sa si rada. Articolul nu trebuie sa fie perfect atata timp cat oamenilor le place sa-l citeasca

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>