Companiile care nu integreaza Internet in strategia lor, irosesc zilnic un avantaj competitiv important

interviu aparut in ZiarulDeIasi

Cine este Ciprian Gavriliu si ce a facut pana acum? 

Sunt fondator si business developer in agentia interactiva PlayTheBalls. Asta inseamna ca ajut zi de zi brandurile si companiile sa foloseasca mediul online pentru a-si atinge obiectivele de business, pentru a reduce costurile si pentru a ramane competitive in aceasta perioada.  

Pe langa proiectele de zi cu zi mai acordam o atentie speciala si procesului de educare si crestere a pietei de online, astfel am organizat conferinta IMTO care va fi anul acesta la a doua editie, am creat evenimentul dedicate antreprenorilor online Next Online Players, iar in momentul de fata pregatim o emisiune dedicata comunicarii online la radio. 

Mai sunt si membru fondator al clubului Oameni din Online si  creator al evenimentului Online Career Day – o zi dedicata tinerilor care isi doresc sa lucreze in industria online 

De ce ar trebui o companie sa ia in considerare Internetul? 

Internetul poate reprezenta dupa caz o oportunitate sau singura cale si ma voi explica in continuare. Poate fi o oportunitate de scadere a costurilor, de conectare mai buna cu consumatorii, de a creste un business mai bine, mai repede, mai eficient.  

Deasemenea el poate fi, in anumite domenii singura modalitate de supravietuire, Sunt industrii in care 8-90% din clientii noi iti vin din mediul online, iar incapatanarea de a rezista acestui val de preferinte al consumatorilor te poate scoate din joc.

Exista o masa critica a utilizatorilor de Internetul in Iasi si Moldova? 

Iasul, reprezinta unul dintre principalii poli din provincie daca ne referim la numarul de utilizatori de Internet. Oamenii au invatat sa foloseasca in activitatea de zi cu zi mediul online pentru a comunica, a se informa, a lua decizii de cumparare si a-si usura viata in general. Un alt aspect este si educarea utilizatorilor: daca la inceput majoritatea petreceau timpul pe Internet folosind 2-3 servicii clasice (messenger, horoscop, presa), acum au trecut catre activitati mai specializate, specifice, cum ar fi cautarea unui anume tip de produs sau serviciu regional.

Mai ramane ca si companiile sa tina pasul cu acest fenomen si sa profite de potentialul existent online. 

Ce bugete sunt necesare pentru comunicarea si promovarea online? 

Totul pleaca de la obiectivele pe care o anume companie le are. Nu imi place sa numesc resursele alocate costuri, ci investitii, realizate pentru a produce mai multe resurse. In functie de domeniu, specific, sezon, obiective, etc. bugetele pot pleca de la cateva sute de euro pana la mii sau zeci de mii.  

Un marele avantaj al onlineului este capacitatea de a aloca bugete gradual, progresiv, pe masura ce ai optimizat o campanie si este clar ca iti aduce in afacere rezultatele pentru care merita sa platesti. 

Ce doreste sa realizeze Link Your Business? 

Eu personal voi participa pentru a sta de vorba cu oamenii de business, pentru a le prezenta oportunitatile pe care le au la dispozitie. Evenimentul in sine isi propune sa ajute afacerile in crestere sau solidificare si sa ofere repere in utilizarea unui mediu de comunicare care devine tot mai prezent in vietile tuturor. Vor fi prezentari, solutii, idei, venind de la o serie de specialisti care au ani de experienta si incercari in spate. 

Ce sfat acorzi unei companii care pleaca de la 0 cu politica pe online? 

Primul punct de plecare in orice actiune de comunicare sunt clientii. Fiecare companie ar trebui sa stie ce nevoi, dorinte are consumator si cum foloseste Internetul pentru a le satisface.  

Plecand de la acest punct trebuie sa gasesti cea mai buna metoda de a fi prezent online si a-i oferi clientului sau potentialului client ceea ce doreste. Din pacate mult prea multe companii trec peste etapele de baza, solide, in dorinta de a sari catre rezultate spectaculoase, care vor intarzia binenteles sa apara, atata timp cat nu exista un cadru solid care sa le genereze. 

Cat de mult va influenta Internetul mediul de business din Romania?

Chiar si in acest moment Internetul influenteaza in mod irevocabil mediul de business din Romania. Ceea ce trebuie companiile sa inteleaga este faptul ca pot folosi onlineul pentru a-si usura activitatile de zi cu zi si a ajunge mai repede acolo unde doresc. Iar acum este un moment mai bun decat niciodata.  

In curand va fi prea tarziu sa pornesti de la 0 cu strategia online, pentru ca s-ar putea sa fii deja afara din joc. 

Ne vedem astazi la Link Your Business

Facebook comments

8 Comments

Leave a Comment
  1. Ar fi meritat subliniat ca merita ACUM mai mult investitia in internet, din cauza crizei, sunt costuri mai mici si targetare mai buna.

  2. e un lucru destul de bun, dar sa nu se creada ca in aceasta perioada daca iti deschizi un magazin online gata totul va exploda in bine

  3. Toata treaba e sa pui suflet si sa muncesti la el pentru a avea succes. Asa cred ca se lanseaza zilnic cel putin 1-2 magazine online care nu au nici un succes deoarece administatorii se ocupa doar o saptamana doua dupa care vad nu au clienti din prima si il lasa balta…In opinia mea toata treaba e sa ai rabdare

  4. @Cojo sper să înţeleagă cat mai mulţi asta

    @Cristian: eforturile de abia încep cand deschizi, sunt avantaje dar şi dezavantaje şi foarte mult de muncă

    @mircea: întradevăr, jucătorii mici se mişcă repede pentru că sunt agili

  5. In Romania afacerile online nu mai sunt la inceput. Problema este a managerilor sau a patronilor care nu au fost obisnuiti cu Internetul si care nu inteleg oportunitatile acestea. O alta problema ar fi educatia si posibilitatile romanilor de a accesa si intelege Internetul, dar si teama de a nu fi prada hackerilor sau de a fi inselati de servicii proaste ascunse in spatele unui site atragator. Sunt multe probleme pentru care in Romania mediul online se dezvolta greu, dar o data cu schimbul de generatii acesta va evolua. Sper sa nu se schimbe prea mult Internetul pana atunci, iar cei care s-au obisnuit mai greu, sa fie depasiti la momentul respectiv.
    Parerea mea.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>