Cifrele care contează în marketingul online

photo by Photos8.com

Varianta A: 435.344 de afişări. 15.000 de vizitatori. Un buget de doar xyz euro. Eficienţă.

Varianta B: 48.966 de afişări. 1800 de vizitatori. Un buget de xyz euro. Mai puţină eficienţă?

La prima vedere, dacă ne gândim la 2 campanii de marketing online, primul caz arată mult mai bine. Dar dacă adăugăm datele:

Varianta A: bounce rate 79%. 32.000 de pagini vizualizate. O rată de conversie de 1%. 32 de conversii

Varianta B: bounce rate 35%. 9.000 de pagini vizualizate. O rată de conversie de 10%. 117 conversii

Ce cifre contează cu adevărat în marketingul online?

Întotdeauna trebuie să ne te uiţi la cifrele care se leagă direct de obiectivele pe cate ţi le-ai stabilit. Am văzut multe campanii cu cifre excelente la prima vedere, dar care ascundeau un mic secret: rezultatele în raport cu obiectivele erau dezastruoase(sau obiectivele nu existau). Am avut 2 milioane de afişări netargetate, vizitatorii au dat click doar din curiozitate/greşeală, bouncerate-ul este mult peste medie, numărul de conversii este infim, foarte multe din conversii nu se finalizează. Sau scenarii şi negre, în care se aruncă bugete considerabile şi nu se măsoară nimic.

Pentru fiecare tactică, acţiune, campanie cifrele care contează vor arăta diferit, important este să le stabileşti de la bun început şi ideal, să le legi cu obiective de business. Nu în toate cazurile se poate măsura exact un ROI al fiecărui cent investit, dar sunt alţi indicatori(relevanţă, aderenţa la mesaj, targetare, răspuns, etc.  pe care îi poţi urmări.

De ce e greu să te concentrezi doar pe cifrele importante?

Sunt multe prezentări în conferinţe, comunicate de presă sau declaraţii cu cifre spectaculoase, dar cu rezultate slabe(care binenţeles nu erau menţionate). De ce nu se merge întotdeauna pe repere corecte? Pentru că e mai greu sau pentru că uneori e al naibii de greu. Să încerci să storci un buget, să fii onest faţă de tine, să obţii rezultate relevante poate fi un proces care distruge constant neuroni.

Am încercat asta pe pielea mea, luptând pentru rezultate la fiecare proiect sau campanie în care am fost implicat. Întotdeauna ai de ales: calea uşoară, picnicul la marginea pădurii sau experienţa muncită de a privi din vârful muntelui.

Sunt sigur că ştii care sunt cifrele care contează cu adevărat. Trebuie doar să le stabileşti ca repere şi să lupţi pentru ele. Chiar dacă asta înseamnă să rupi bariere, să inovezi sau să faci mai mult decât e scris în fişa de post.

La un moment dat, efortul în plus va fi răsplătit mai mult decât crezi!

Ps: aş dori să vedem mai puţine materiale şi discuţii în care se aruncă entuziast şi superficial cu informaţii piaristice despre cifre care nu contează cu adevărat. Am şanse, ce spuneţi?

Facebook comments

4 Comments

Leave a Comment
  1. I-am recomandat unui client sa nu isi propuna un anumit numar de vizitatori unici / zi, ci un anumit numar de comenzi / zi. Cu cat rata de conversie online este mai buna, cu atat site-ul este mai stabil.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>