Buzzwords în marketingul online

Ultimii 3 ani a fost vorba despre web 2.0. Acum cuvântul de ordine este social media. Jurnaliştii, specialiştii, bloggerii, conferinţele au nevoie de buzzwords. De acele cuvinte care pot fi integrate atât de uşor în afirmaţia: “It’s all about….(web 2.0, Social Media, Participation, Syndication, etc.)”. E drept, avem tendinţa  naturală de a arde etape, de a sări direct către zonele cele mai „trendy” ale unui domeniu pe care îl descoperim.

Este senzaţia pe care o ai după ce faci 3 ore de conducere pe maşină (sau motocicletă) şi ai impresia că ai putea să testezi toate limitele unui Porsche fără nici o problemă. De abia după câţiva ani îţi dai seama că te-ai înşelat mai mult decât credeai. Revenind la marketingul online, invariabil la orice întâlnire cu un client nou, care descoperă onlineul sunt aduse în discuţie câteva buzzwords, care tind să monopolizeze conversaţie. Şi de fiecare dată răspunsul e acelaşi: “Să uităm despre buzzwords un pic”.

Pentru că este periculos. Este exact cum ai încerca să conduci acel Porsche după 3 ore cu un instructor de şcoală veche. Sau cum ai încerca să pui un acoperiş sclipitor, înainte de a începe cu temelia. Sunt câţiva termeni “cool” legaţi de marketingul online şi foarte mulţi termeni plictisitori, care nu se rostesc pe la conferinţe sau în articole, de care nimeni nu se simte atras. Şi totuşi, în foarte multe cazuri, 90% din rezultate vin din execuţia bună a unor concepte de bază, care nu sunt îmbrăcate în sclipici.

De ce să nu pornesc cu toate la drum?

Poate că iei pentru prima dată contact cu marketingul online, poate doar vrei să înveţi ceva mai multe. Şi o să te întrebi: de ce să nu pornesc totuşi cu toate odată? Răspunsul este mai simplu decât s-ar crede: pentru că rezultatele cele mai bune le obţii prin creştere organic, iar dacă încerci să construieşti o strategie online nu vei putea să fii atent şi să înţelegi zeci de lucruri în paralel. Similar, orice campion mondial la box va învaţa în primele luni(şi în zecii de ani ce urmează) directa de stânga şi abia apoi eschivele spectaculoase.

Înainte de a te gândi la un site web 2.0, la strategia de social media, la marketingul prin reţelele sociale, rezervă puţin timp pentru a învăţa:

-    Ce înseamnă un website bine făcut şi cum se construieşte

-    Cum adaptezi mesajele tale comerciale la spaţiul virtual

-    Cum stabileşti indicatori de performanţă, cum foloseşti uneltele de bază pentru a măsura ROI

-    Care sunt avantajele unei campanii Adwords

-    Care este diferenţa între trafic şi traficul care aduce conversii

-    Cum integrezi marketingul online cu restul proceselor din companie

-    Ce vor potenţialii tăi clienţi de la tine online şi cum le poţi oferi aceste lucruri

Şi apoi, caută să afli şi să testezi cât mai multe despre Social Media. Îţi va folosi mult mai mult decât ai crede acum în anii următori.

Facebook comments

2 Comments

Leave a Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>