7053022021_55aaab1cb7_b

Brandul în rețelele sociale: amant sau soț?

Oamenii iubesc poveștile. Fiecare brand ar trebui să aibă o tolbă de povești. Digital storytelling. Cred și susțin foarte puternic cele 3 idei. Însă m-am întrebat mult timp dacă e de ajuns, dacă oamenii (clienții), se pot mulțumi cu atât. Și mi-am dat seama că lipsește ceva.

Fiecare brand sau companie urmărește să creeze relații pe termen lung, în care fiecare parte e mulțumită. Poveștile seduc, la fel de bine ca escapadele nebunești, un pahar de vin special sau declarațiile provocatoare. Însă, după tumultul inițial, mai apar diverse nevoi: cine spală vasele, cine stă cu copilul, cine are grijă când stai țintuit de o gripă la pat? În traducere pentru consumatori: cine îmi dă informații utile, cine îmi rezolvă o problemă de service, cum se comportă oamenii de la frontdesk?

În rețelele sociale și pe Internet, brandul trebuie să fie undeva între amant și soț: seducător, întotdeauna cu o poveste care să te inspire, proaspăt dar și de încredere, solid, prezent când ai nevoie de el. Iar asta se obține prin oameni dedicați și conținut de valoare, care să nu fie doar în zona de divertisment (vezi aici câteva idei). Unele branduri se potrivesc foarte bine cu ideea de distracție, relaxare divertisment, dar cele mai multe dintre ele trebuie să ofere și altceva. De exemplu de la banca mea, aș dori materiale care să ma ajute să mă planific financiar mai bine, instrumente pentru managementul afacerii, sfaturi și idei de la specialiști, emisiuni în format video. Pentru divertisment am deja câteva surse specializate, care se pricep mult mai bine la asta. Brandurile trebuie să ia în considerare și “digital storyhelping” pe lângă digital storytelling.

Ce am spus mai sus, alte idei și soluții practice găsiți în prezentarea de mai jos de la Marketing 24/7. Împreună cu un mic experiment în Social Media, derulat pe contul meu de Facebook care a implicat brandul Vodafone.

Facebook comments

7 Comments

Leave a Comment
  1. Online-ul este atat de complex si de dinamic, incat este foarte greu sa stapanesti tot ceea ce tine de Social Media. Riscul meseriei… din momentul in care ai pasit pe al sau taram, nu mai ai cum sa evadezi.

  2. Social Media cuprinde o gama foarte larga…Este super OK articolul avand in vedere structura si informatiile ce le cuprinde.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>