Acum 2 ani despre ziare şi online

O părere de acum 2 ani despre ziarele din România… S-au schimbat unele din lucruri de atunci, însă cea mai spinoasă problemă, monetizarea este departe de a fi rezolvată. Cu excepţia soluţiei lui Murdoch, care e viabilă dar nu inovativă.

“Noaptea morţilor vii sau ce vor face ziarele româneşti în continuare

“Compania de publishing R, editorul cotidianului national Romania Libera, a investit 2 milioane de euro intr-o campanie de insert cu filme pe DVD in Romania Libera”. Cotidianul dă Prison Break la pachet cu ziarul, cazurile de mai sus fiind doar 2 dintre iniţiativele disperate pe care le întreprind ziarele româneşti în încercarea de a menţine volumul de vanzări. Din punctul meu de vedere, strategia este clar greşită, gândită pe termen scurt, cu bugete de investiţie substanţiale şi nejustificate.

De ce pierd ziarele teren atât de rapid? Răspunsul este cunoscut de toată lumea: nu pot concura cu mediul online şi avantajele pe care acesta le oferă: acces rapid, structurare mai bună a informaţiei, surse de informare nenumărate agregate într-un singur loc. Fără să spun o tâmpenie de genul viitorul va fi online, etc., singura modalitate de supravieţuire a ziarelor în următoarea perioadă este o strategie coerentă pentru prezenţa online, asociată cu modalităţi decente şi inovative a atrage venituri.

Se scrie în fiecare zi de schimbări rapide, voi scrieţi, dar de ce vă este atât de frică să vă adaptaţi încet unui mediu net superior cu posibilităţi atât de extinse? Bulgărele a luat-o deja la vale, nu va trece mult timp până vor apărea publicaţii branduri exclusiv pe online şi să lupţi în al doisprezecelea ceas este semnificativ mai costisitor ca resurse.

Sunt curios să vad când apar primele mişcări coerente ale ziarelor româneşti în direcţia online-ului, acum se pot obţine avantaje competitive şi se poate educa piaţa cu bugete foarte accesibile.

În concluzie cine face prima mişcare?”

Facebook comments

17 Comments

Leave a Comment
  1. Nu cred ca ziarele online se gandesc la miscari de fidelizare. N-am vazut nici o campanie a acestora care sa ma invite sa ma abonez sau sa comentez. Nu interactioneaza deloc cu vizitatorii. Mai mult te enerveaza cu bannerele lor imense.

  2. Ar trebui sa mentionate 2 aspecte:
    1- faza cu cartile si DVD la pachet era un model de vanzare a ziareor in Italia, acum 10 ani in urma, deci iata un copy si un paste in Romania, este bine-pentru ca asa mai pune si un roman obisnuit mana sa citeasca o carte, este rau-ca este iarasi un copy si un paste, si nu este ceva inovativ pentru Romania.
    2-Eu cred ca cel care v-a intui primul ca viitorul este online pentru presa, deoarece costurile sunt superior mai mici fata de costurile per total al unei redactii si ca acopera o masa mai mare de oameneni este Dinu Patriciu, intrucat are cateva cotidiene bune, si ca are cateva investitii in IT si marketing

  3. Directia e clara, printul nu dispare dar va scadea in importanta.
    Problema ziarelor este ca nu inteleg noul mediu, desi aparent accesibil, e necesara o echipa inovativa cu cunostinte tehnice care intelege fenomenul.

    Greu de gasit …

  4. Nu cred ca ziarele din Romania vor inova vreodata, vor descoperi o metoda de a face publicitate sau de a vinde. Intotdeauna s-a urmat trendul extern. In USA deja s-a inceput oferirea de content online contra cost. La noi e destul de greu de implementat, pentru ca vor exista intotdeauna alternative. Doar daca se vor solidariza toate institutiile media (lucru improbabil). Totusi se poate observa faptul ca ziarele din Romania incep sa inteleaga importanta mediului online in dezvoltarea/supravietuirea afacerii. Cat despre print, cum spunea si Tica2, nu va disparea complet, dar se va diminua considerabil.

  5. Exista ziare care s-au dezvoltat foarte mult si online. Sa nu uitam de ziare precum Click si CanCan. Conform trafic.ro click a avut un trafic maxim de 107043 vizitatori intr-o singura zi iar CanCan are recordul pentru o zi de 231635 vizitatori.

    Eu zic ca acestea sunt niste cifre ce nu trebuie nicidecum ignorate.

  6. daca i-ar duce capul pe astia de la marketing ar trebui sa faca ca cei din uk unde e primul ziar online contra cost. cum a zis cineva americani vor sa fie si mai tari: sa uneasca toate ziarele intr-o singura platforma online contra cost.
    fazele cu cartile atrag lume dar decat pe termen scurt si nici nu vreau sa ma gandesc cat costa drepturile de autor pentru fiecare carte in parte.

  7. Eu cred ca majoritatea ziarelor importante s-au orientat si pe mediul online. probabil principalele castiguri vin inca din ziarele tiparite.

  8. @Cristiana : 1. România nu are o cultură a inovaţiei, din multe motive. Sunt multe iniţiative şi direcţii copy paste, însă până la un punct şi copiatul/adaptatul de pe pieţe internaţionale poate să meargă

    2. Timpul o va spune, sunt mai multe trusturi care iau în serios investiţiile în online, mai ales în ultiii 2 ani

  9. @Tica2: ca să facă tranziţia către online, ziarele au nevoie de 2 ingrediente cheie: resurse financiare şi posibilitatea de a-ţi reseta sistemul de gândire şi felul în care faci lucrurile.

    Ambele ingrediente sunt al naibii de greu de găsit.

  10. @Ciprian : până la un punct şi adaptarea controlată poate aduce rezultate. Întradevăr, e greu să aducem soluţii word class şi inovaţie în sectorul ăsta în România

    @ Twist : trebuie să urmezi trendul consumatorilor, iar dacă ei se mută online, trebuie să fii pregătit pentru asta.

  11. @mutare: nu ignor cifrele, sunt realizări interesante pe anumite domenii şi publicaţii. Mă gândesc însă în acelaşi timp la toate resursele care sunt pompate într-un print care nu este şi este greu de crezut că va fi fezabil

    @Ovidiu: monetizarea este o problemă spinoasă la nivel worldwide pentru presa online. Soluţiile sunt puţine, dar cumva ziarele şi-au săpat singure groapa: au oferit online conţinutul gratuit, fară a dezvolta modalităţi de monetizare, pentru că printul aducea suficient.

    Acum când lucrurile se schimbă…

  12. Cred ca o metoda buna pentru ca ziarele sa nu dispara de la taraba este cea japoneza adica sa nu aiba editii online. Nu cred ca print-ul va disparea, pentru ca vorba unui ilustru inaintas, atata timp cat poti strivi o musca de pereti cu ele tot isi vor gasi o utilizare.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>