2 idei de business care pot crea pasiuni în Bucureşti

Sâmbătă, la o nefiltrată pe Lipscani mi-am dat seama încă o dată cât de multe oportunități sunt în București și cât de puține nișe sunt acoperite. Mi-au venit în minte 2 idei, dintre care una mai veche, pe care le expun mai jos. Am ajuns la idei din perspectiva antreprenorului obsedat de rezolvarea problemelor și le-am validat din perspectiva omului de marketing care studiază piața, nevoile și dorințele oamenilor.

Business nr. 1: berărie pentru cunoscători

Mi se pare cel puțin bizar să fiu extrem de încântat când găsesc o bere nefiltrată în meniul unui bar (pentru că se întâmplă foarte rar ). Eu nu am descoperit  până acum o berărie care să fie făcută pe sufletul pasionaților (găsisem ceva doar prin Militari, dar se valida la toate punctele). Mă refer aici atât la sortimentele de bere, cât și la detaliile care contează cum ar fi: tipul de recipient în care se servește, temperatura, alimente care merg cu fiecare tip de bere, etc.

Sunt “fanatici” care cunosc mult mai bine detaliile acestei “arte” a berii, dar o berărie are nevoie de multe lucruri pentru a fi așa cum ar trebui. În plus, poți construi foarte ușor/rapid o comunitate, poți face degustări de bere, seri pentru cunoscători, poți să aduci experți, etc. Pe partea de promovare ai sta pe un filon de idei pe care le poți pune în practică.

Din punct de vedere al pieței, la peste 3 milioane de locuitori și la câți sunt pasionați de licoare, nișa are un potențial excelent. Plus că putem adăuga și expații în ecuație, mulți dintre ei sunt cunoscători și au pretenții mai ridicate. Ca și dezvoltare pe viitor poți să te gândești la francizare, atât la nivel de București cât și în orașele mai mari din țară. Dacă vă hotărâți să dați drumul la un astfel de business, aveți deja o listă de clienți fideli, să-mi dați doar un e-mail.

Business nr. 2: casă de comenzi de noapte pentru saorma

Deși nu sunt un pasionat, studiez de ceva vreme fenomenul incredibil creat de shaorma. Pentru sceptici, aveți aici o analiză a Business Magazin: Saorma, o afacere de 200 de milioane de euro. Ce este și mai incredibil: după ora 11 noaptea nu găsești o shaormerie care să livreze la domiciliu. Ca și business, sunt posibile 2 abordări: saormerie + casă de comenzi (integrare în amonte), sau doar casă de comenzi parteneriată cu un furnizor serios.

Publicul țintă e destul de variat: petrecăreții înfometați, cei care au un stil de viață nocturn (programatori, lucrători pe computer, etc.), pasionații de saorma, etc. Livrarea se rezolvă rapid cu 1-2-3 scutere (acum că a venit vara), iar în plus poți realiza profituri interesante din colaterale (băutură, sucuri, etc.)

Cine îl începe primul?

În loc de concluzii

În București (ca și în restul țării), sunt foarte multe oportunități de business, mai ales dacă te uiți pe zona produselor și serviciilor de nișă, specializate. Faptul că am ieșit din criză (companiile mari știu asta, antreprenorii se prind la anul) favorizează apariția business-urilor de nișă, pentru cunoscători, care pot rula cu marje mai mari, plecând de la o poziționare și diferențiere clară.

Mai am și o a treia idee de business, dar nu prea se pretează pentru blog. Ne vedem la o bere specială să o povestim.

Facebook comments

13 Comments

Leave a Comment
  1. Sunt idei extrem de interesante. Cred ca pot prinde amandoua. Sunt surprins de shaorma (sincer). Nu imi imaginam ca este o afacere atat de profitabila!

  2. idei foarte bune zic eu,cat despre livrare noaptea cred ca sunt multe firme care ar face bani frumosi daca ar tine deschis noaptea macar in weekend nu neaparat sa si livreze doar in centru de exemplu o covrigarie,o patiserie,saormerie,hot dog etc

  3. Cu berea nu ar fi rea ideea dar poate numai in bucuresti pt ca vizeaza o anumita categorie de oameni , si aceea categorie se afla mai mult acolo decat in restul tarii!la inceput ar fi mai mult pt cunoscatori deoarece preturile ar fi mult mai mari ca al unei beri traditionale!dar potentialul e bun ,cu un bun amplasament, cu o buna publicitate si cu un program de fidelizare adecvat ar fi o buna afacere! Saorma nu mi se pare o idee prea buna pe termen lung .cred ca e ca un accesoriu de moda (dupa un timp o sa se sature lumea)si pretul o sa stagneze la un anumit nivel(la un nivel de marja minima).

  4. Bere, Shaorma, ce urmează – Big Mac și Spice Shop? Uneori e bine să te gândești și la cum sunt percepute produsele de consumatori, și ce impact (pozitiv, sper) aduci în lume prin business-ul tău.

  5. ai dreptate cu beraria , eu unu nu am vazut asa ceva prin cate locuri am trecut si nu numai in bucuresti ar fi o idee stralucita , ci in oricare oras mare …

  6. Nu pot sa spun ca beau o bere X pentru ca imi place extraordinar ca si gust,mi se par toate la fel.O berărie pentru cunoscători este binevenita,sa aiba multe sortimente de oferit din cele mai ciudate si variate

  7. cu beraria sunt de acord cu tine, insa nu stiu ce sa zic desprea shaormarie. cel putin la faza cu comandat noaptea. cei care ar manca in toiul noptii cred ca ar fii prea putini ca sa renteze. eu as merge mai degraba pe un program prelungit, sa zicem pana pe la 2. In plus nu e bine sa manci asa ceva noaptea ca se pune pe burtica :)

  8. afacerea nr 1: mi se pare foarte ok si eu as vrea sa ceva
    afacerea nr2: nu se merita. In Bucuresti sunt foarte putine comenzi de mancare noaptea, chiar mai putine decat in Cluj sau Iasi. Nu stiu de ce, dar din pacate e adevarat

  9. @Petronela: oamenii au libertatea de a alege și a decide. Dacă dorești să mănânci o shaorma de poftă, o dată pe lună, are impact minim în starea ta. Dacă alegi să nu dormi, să mănânci exagerat alimente nesănătoase, să muncești constant până la epuizare, etc., e clar că rezultatele se vor vedea pe o perioadă mai scurtă sau mai lungă.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>